Grød og aktivering

21. februar 2012

Alder:
5 mdr.

Grød og aktivering

Kære Helen.

Jonathan er nu 5 1/2 mdr. gammel og er en stor dreng. Han vejer knap 9 kg og er 70 cm lang. Han har siden ca 2 mdr. haft et mælkeindtag der ikke har måtte øges grundet hans vægt, altså mellem ca. 1000 og 1100 ml. i døgnet.

Vi startede med at prøve grød da han var 4 mdr. gammel, men han kan ikke lide det. Har prøvet at give ham og så holdt pause og har prøvet flere dage i træk, for at han måske skulle vænne sig til smagen. Han kan godt finde ud af at sluge det, men væmmes tydeligvist ved smagen. Har prøvet hjemmelavet majsmels og risgrød og købt risgrød både med og uden smag.

Jeg må nok selv indrømme at jeg stresser lidt over det, har bøvlet meget med min datters mad og frygter nu at det gentager sig igen. Men han begynder ...

Annonce

... nu også at spise mere mælk og er sværere og sværere at overbevise om at det han får nu er nok. Han sover forsat fint osv. men vil bare gerne have mere mælk når han spiser. Derudover er han jo snart 6 mdr. og skal til at have lidt mere alm. mad.
Hvad skal jeg stille op, forsætte med at forsøge? Holde en pause igen?

Derudover, hvordan skal jeg aktivere ham i løbet af en dag? Han er selvfølgelig på aktivitetsmåtten og nu hvor vejret er blevet mildere tager jeg ham gerne med i haven og sidder lidt på gyngen og har ham på sansegyngen. Han kan rulle fra mave til ryg men ikke den anden vej, han har været helt omme på siden, men har nu været syg i en uge og det har bremset ham lidt. Håber at du har lidt forslag:o))

Med venlig hilsen
Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for din altid varme og kærlige måde at gribe udfordringerne an på - det er helt rigtig for mig!
Jeg nyder både dine personlige svar til mig, men bestemt også de svar du giver til andre.

Tak,
Mor til pige på 15 måneder