Brev:
Grød og aktivering
21. februar 2012
Alder:
5 mdr.
Grød og aktivering
Kære Helen.
Jonathan er nu 5 1/2 mdr. gammel og er en stor dreng. Han vejer knap 9 kg og er 70 cm lang. Han har siden ca 2 mdr. haft et mælkeindtag der ikke har måtte øges grundet hans vægt, altså mellem ca. 1000 og 1100 ml. i døgnet.
Vi startede med at prøve grød da han var 4 mdr. gammel, men han kan ikke lide det. Har prøvet at give ham og så holdt pause og har prøvet flere dage i træk, for at han måske skulle vænne sig til smagen. Han kan godt finde ud af at sluge det, men væmmes tydeligvist ved smagen. Har prøvet hjemmelavet majsmels og risgrød og købt risgrød både med og uden smag.
Jeg må nok selv indrømme at jeg stresser lidt over det, har bøvlet meget med min datters mad og frygter nu at det gentager sig igen. Men han begynder nu også at spise mere mælk og er sværere og sværere at overbevise om at det han får nu er nok. Han sover forsat fint osv. men vil bare gerne have mere mælk når han spiser. Derudover er han jo snart 6 mdr. og skal til at have lidt mere alm. mad.
Hvad skal jeg stille op, forsætte med at forsøge? Holde en pause igen?
Derudover, hvordan skal jeg aktivere ham i løbet af en dag? Han er selvfølgelig på aktivitetsmåtten og nu hvor vejret er blevet mildere tager jeg ham gerne med i haven og sidder lidt på gyngen og har ham på sansegyngen. Han kan rulle fra mave til ryg men ikke den anden vej, han har været helt omme på siden, men har nu været syg i en uge og det har bremset ham lidt. Håber at du har lidt forslag:o))
Med venlig hilsen
Charlotte